Friday, December 9, 2011

:: semoga aku cepat sembuh ::

Assalamualaikum kawan-kawan..
Al-hamdulillah...bertemu kita kembali dalam ruangan maghi berpantun...heheh...

tentu semua tertanya-tanya aku sakit ape kan,,,,
(macam la ade orang na tahu..hohoh...)
kenapa entry kali ni bertajuk semoga aku cepat sembuh..??
kenapa aku..??kenapa ta kucing aku ke...ayam aku ke...kambing aku ke...kan.....??
ok...stop berfikir,,,,meh ni teman na bercerita...

seperti ade segelintir kawan aku yang tau....
aku baru lepas xcident.(ahad lepas)
ta teruk..tapi meninggal kan kesan yang amat dalam....sehingga ke hari ini...
aku trauma...!!

selang dua hari lepas kejadian tu...aku p hospital...bawak kawan aku,,,
aku memang lemah bab-bab hospital ni....tapi sebab kawan...aku gagahkan jugak diri yang serba gagah ni...
bila dah dekat hospital tu....macam-macam jenis sakit...jenis xcident dan jenis orang aku jumpa....

nak dijadikan cerita...
sebelum tu...
masa aku p balik kelas pagi hari tu...ade satu motor ni xcident...die tercampak dalam gaung ta silap...secara ta langsung....semangat aku jadi lemah....
masa na p kelas tengah hari tu pulak...aku sekali lagi berhadapan dengan xcident....kali ni motor dengan kereta pulak...agak teruk la jugak motor tu..sekali lagi...aku lemah...aku baru je lepas xcident...:(

berbalik semula kat hospital tadi...
mangsa yang cedera masa xcident tengah hari tu tengah dirawat...
operation...!!
disebabkan die junior aku kat UiTM...aku risau dan mendoakan yang terbaik tuk mangsa....
masa aku keluar dari pintu hospital tu....
aku dengar yang mangsa ta dapat diselamatkan....
aku lihat sendiri bagaimana kawan-kawan arwah menerima berita tersebut...
aku lihat sendiri bagaimana mereka menangisi pemergian arwah...
aku jadi lemah....
satu perasaan aneh timbul....
aku jadi takut.....aku takut untuk berhadapan dengan situasi itu.....
sekelip mata...tade sapa duga....hanya Allah yang tahu....

sampai kesaat ini....pikiran aku sentiasa memikirkan perkara tersebut...
masih terbayang-bayang perkara tu....
ade jek benda yang ta baik bermain-main dalam pikiran aku...
tentang keluarga,,,tentang diri aku....
aku dihantui perasaan itu...
resah gelisah....risau...takut....semua ade....
semangat aku hilang....

aku bersyukur kerana xcident aku hari tu ta berapa teruk...aku bersyukur kerana Allah beri peringatan kepada aku....mendekatkan diri aku kepadaNya..

Ya Allah..Kau kuatkan lah hati ku....berilah aku kekuatan.....
jauhkan la aku dari perkara-perkara yang tidak diingini....

semoga aku cepat sembuh dari trauma yang menghantui diri aku ni....

salam...~~