Monday, June 6, 2011

mArAh....=.='


hye korang..
assalamualaikum..
sihat kah...gembira kah..berdukakah...terluka kah....atau apa-apakah...
macam mana hari korang hari ni...
jadikan hari ini sebagai kenyataan...dan esok sebagai kemungkinan..
yelaaa..esok pelbagai kemungkinan yang akan terjadi...kannn...
mungkinkah kita ade peluang untuk bernafas di muka bumi ini lagi atau tidak..kann...

ok....hari ini aku nak tulis satu karangan...
cewaaahh..ingat ini karangan sekolah rendah kah...lalala~~
tak de lah...hari ni aku nak berkongsi la cerita aku serba sedikit dengan korg...

tersebut lah kisah...
tadi masa aku turun tangga blok kolej aku ni..(SM2)
aku ade lah terbaca beberapa perkataan die dingding bawah blok aku ni..
ade satu ayat yang menarik minat mata dan pikiran aku...

yang tertera seperti ini...

"setiap perkara yang dimulai dengan rasa marah...akan berakhir dengan rasa malu...."

ok..aku sangat bersetuju dengan kata-kata ini...
sebab apa...sebab aku selalu berhadapan dengan perkara ini..
bukan orang lain laa...tapi diri aku sendiri...

biasa lah..korang sendiri tahu kan..
perempuan ni suka bertindak terburu-buru...
terlalu mengikut emosi yang kurang stabil 2...
dan yang menjadi mangsanya adalah orang2 sekeliling aku...
aku suka bertindak tanpa berpikir panjang..
nak naik hangin ta tentu pasal..
bila dapat tau satu perkara yang tak berapa menyenangkan pikiran hati dan akal..
mula lah na merepak merapu meraban naik hangin tak tentu pasal..
tanpa siasat terlebih dahulu perkara yang sebenar terus nak mengamuk..
haaa..teruk kan..
at last..aku sendiri yang malu...
errggghh..tadi masa tengah marah da mengeluarkan kata2 yang tak sepatutnya...
lepas 2...termalu sendiri la kann...

so sebab 2 lah...aku setuju dengan kata2 2..

setiapa perkara yang dimulai dengan rasa marah akan berakhir dengan rasa malu...



mula2 marah....




 lepas tu..dah termalu sendiri....kann...


jadi kesimpulannya...
guna kan lah akal yang telah di beri untuk berfikir secara rasional..
jangan diikut kan sangat rasa marah 2..
nanti diri sendiri yang malu..
ambil masa untuk siasat perkara yang sebenar..
jangan nak sembur tak tentu pasal...kan..
dah macam puting beliung kapal karam da...kan......

ok..
assalamualaikum...