Wednesday, October 19, 2011

:: like status ::

assalamualaikum...

tengah aku duduk-duduk memandang cicak di syiling yang sedang bergelak tawa bersama pasangannya...
timbul satu persoalan dalam diri....

aku da makan ke...?????muahaha......
hehe...saje je....

sebenarnya,,,
tetiba terpikir macam ni...aku selalu terbaca status kawan-kawan kat facebook aku...
ada yang kelakar...ada yang menyampaikan sesuatu yang berfaedah dan ta kurang juga ada yang bagi tau tentang kehidupan mereka....tengah makan ape...pegi mana...rindu boyfriend...dapat anak buah baru...dan sebagainya....seronok kan....
aku salu wat macam 2..muahaha....

tapi....tak kurang juga ade yang buat status maki-maki orang kat facebook...
dan sekarang ni....trend like mengelike makin menjadi-jadi....kan...(hangguk sikit...=) )

jadi....aku jadi heran dengan kita-kita sekarang ni....
orang tu wat status maki-maki orang kat facebook pun na like jugak ke...??

aku tenguk....kalau sorang ni dok maki-maki sorang lagi ni kat status die...ramai kawan-kawan die yang like...
selalunya perempuan maki perempuan lain yang cuba-cuba kacau rumah tak dak tangga dorang 2 laa....
berpuluh-puluh like jugak laaa....hebat.....!!

haish...adakah maknanya kita-kita bersetuju dengan makian itu....
ade jugak yang komen sama...and maki orang tu...sedangkan tak kenal pun...
tapi dah sebab kawan kita marah kan dia...kita pun nak marah jugak..
kan da tambah dosa kita...kan...

jadi kesimpulannya....
pikir dulu sebelum bertindak....
yang buat status....pikir dulu apa yang kita nak tulis.....
adakah akan mengundang kawan kita turut sama kumpul dosa atau sebaliknya...

yang nak like tu pulak...pikir jugak dulu....kita betul-betul like and bersetuju atau tidak....

sama-sama kita muhasabah diri kita...larikkkkk.....(^______~)

assalamualaikum.....